Интернет реклама, SEO оптимизация и имейл маркетинг – рекламни кампании

Стратегия и управление на интернет реклама, SEO оптимизация (безплатна реклама) и имейл маркетинг – рекламни кампании за привличане на трафик към уеб сайт, събиране на контакти (лийд и генериране на лийдове) и превръщането им в нови клиенти.

SEO (СЕО) оптимизация на сайт за търсачки и Google

Преди да започнем в платената интернет реклама, трябва да споменем най-важната реклама в Интернет – посещенията от търсачките по изключително таргетирани ключови думи! Това е (почти) безплатна реклама! Почти – защото за определени продукти и услуги, конкуренцията е голяма и не става от самосебе си, а трябват допълнителни усилия, които струват пари… Услугата се казва SEO (СЕО) оптимизация на сайт за търсачки и Google.

Каква маркетинг рекламна стратегия е подходяща за определен уеб сайт се определя чрез извършване на проучване на конкурентите и изработка на стратегия за популяризация и маркетинг (платена реклама, SEO оптимизация и др.).

Платена интернет реклама

Платена интернет реклама е подходяща, когато от нея успявате да постигнете добра възвръщаемост на инвестицията и на рискуваните средства. Ако с привличането на клиенти, те стават постоянни и редовно поръчват от вас продукти или услуги, то тогава шансовете ви се увеличават неколкократно! Ако обаче с рекламата продавате еднократно продукт (услуга), то тогава трябва да се прецени дали това си заслужава и има ли по-подходящи методи за популяризация и реклама?!

Маркетинг стратегия за популяризация и интернет реклама

Екипът ни е максимално добър в изработката на маркетинг стратегия за популяризация, интернет реклама и за консултация на клиента, за да може всеки сам да вземе решение на базата на наличната информация. Ние препоръчваме какво бихме избрали, ако бяхме на ваше място, но все пак вие взимате крайното решение, защото не е възможно да имаме цялата картина за вашия бизнес – вие познавате бизнеса си най-добре (както и конкурентите си)!

Ако имате достатъчно средства, добре е да опитате поне 2-3 различни маркетинг канали за реклама и да проследите възвръщаемостта от всяка реклама – така ще можете да прецените кой метод работи за вас и кой не работи добре. Ние сме на разположение за техническата част – да настройваме и управляваме вашата реклама, да предоставяме статистика и справка за възвръщаемостта от всеки рекламен канал поотделно. Нашата цел е рекламата да бъде ефективна и вашият бизнес да се развива постоянно, според вашите очаквания!

Имейл маркетинг

Имейл маркетинг е интернет реклама, съвсем различна от другите типове реклама. При нея изпращате имейл съобщения до голям списък от имейли, които обикновено са от една таргет (целева) аудитория. Например ако продавате офис консумативи, то целева аудитория са ви всички фирми, компании и корпорации.

Имейл маркетингът е сред каналите, който позволява добро измерване на възвръщаемостта на инвестициите ROI. Той се използва или като непоискано търговско съобщение, или като допълнителна комуникация с потенциални или текущи клиенти.

Събирането на имейли за бюлетин или перидични съобщения с рекламна цел за запознаване с услуги и продукти е сред така наречените методи „генериране на лийдове“ (leads).

Лийдове (Leads) и Лийд мениджмънт

Лийдове (Leads) са контакти на потенциални клиенти. Събират се например с рекламни или популяризиращи маркетинг кампании, в различни мрежи и сайтове, вкл. с имейл маркетинг. Целта е да се представят различни продукти, услуги, промоции (и др. подходи), които да привлекат начален интерес в непознат/неидентифициран потенциален клиент, който да прояви поне малка активност, като остави свои контакти – имейл, име, телефон, фейсбук профил и др.

Например целта при записване / генериране на лийдове може да бъде:

  • записване на имейл за бюлетин (нюзлетър) на фирмата
  • харесване на Facebook страница или записване във фейсбук група
  • записване име, имейл и/или телефон за проявен интерес към даден продукт или услуга

Лийд мениджмънт е управление и стратегия на кампании за генериране на лийдове (контакти). Лийд мениджмънт води до привличане на потенциални клиенти, което впоследствие води до превръщането им в реални клиенти.

Трябва да си зададете съвсем реалните въпроси:

  • Кои хора биха се превърнали в наши клиенти?
  • Как да ги намерим?
  • Какво търсят те и можем ли ние да им дадем поне малка част безплатно или по-евтино?

Примери за кампании за лийдове:

  • Клиент иска да изтегли цени като файл или да ги види в сайта. Можем да поискаме да остави (опционално или задължително) своя имей или да попълни анкета какви услуги точно се интересува
  • Клиент проучва цените на физнес клуб. Предлагате му промоция 1-2 седмици безплатно, ако попълни анкета или да получи обаждане с предложание за други услуги и продукти (напр. екипировка или дългосрочна карта)

Генериране на лийдове (Leads generation)

За генериране на лийдове, постигане на целите и получаване на контакти, могат да се използват различни подходи:

  • Реклама в социалната мрежа Facebook, а за други пазари – реклами и в други социални мрежи
  • Уведомяване за промоции и намаления на продукти и услуги
  • Ваучери и кодове за отстъпки
  • Организиране на игри и промоции – (събира много лийдове/контакти, но има тънкости, за да се получат качествени контакти на истински заинтересовани потенциални клиенти, който да се преобразуват в реални клиенти)
  • Електронни ресурси – книги, документи, презентации, снимки, темплейти, инфографики и др.
  • Безплатни услуги и консултации
  • Участие в раздаване на награди, мостри, ваучери и др.
  • Използване на лендинг (landing) страница (или няколко страници, за различни продукти/услуги)
  • Изпращане на имейли (електронни писма)
  • Оферти по телефон
  • Попълване на анкети – онлайн, писмено или устно
  • Реклама в радио, телевизия или печатни издания и материали (вкл. като партньор на инициативи или с други фирми партньори/дистрибутори)
  • Огранизиране на масови събития и мероприятия (в зависимост от бизнеса, този подход може да събере най-много контакти) – събития и събирания, презентации, семинари, специализирани или празнични базари, панаири, представяния, дори делови обяд и вечери)
  • други уникални подходи, подходящи за съответния бизнес и цел

Стремете се към генериране на висококачествени контакти (лийдове). При тях възвръщаемостта на инвестираните средства е много по-добра и не губите времето си. Висококачествени са такива контакти (потенциални клиенти), които сами проявяват инициатива или са добре таргетирани (целево ориентирани). Когато клиент проявява инициатива и изисква информация, трябва да сте готови да до разберете и да осигурите точната информация. Трябва да спечелите доверието му, да се чувства на точното/правилното място, при правилния специалист/експерт.

Важно е винаги да оставяте контакти за обратна връзка и за повече информация – брошури, визитки, уеб сайт, бранд, име, как да ви намерят в социалните мрежи и др. начини за връзка и осъществяване на контакт с вас.

Отнасяйте с уважение за потенциалните клиенти и се стремете да сте полезни при всяко запитване за повече информация!

Генериране на таргетирани лийдове/контакти

Генериране на таргетирани лийдове/контакти се прави с конкретни въпроси, които да изявят интерес към точно определена тема. Например:

  • Кой иска да си направи планинска застраховка?
  • Кой се интересува от изработка на сайт?
  • Кой търси ресторант с изгодни оферти за празничните дни?
  • Кой търси хотел за СПА процедури с високи намаления?
  • Кой иска да продаде колата си?

Могат да се таргетират дори регионални контактни списъци, които пък биха били подходящи за регионални фирми. Напр.:

  • Кой търси боулинг клуб в близост до своя квартал (град)?
  • Кой търси ресторант за рождения си ден?

Възможно е за постигането на целите да се наложи да създадете нови страници, дизайнерски лендинг страници или дори микро сайтове за кампании, игри и награди. След това тези нови страници или сайтове биват захранвани с трафик, чрез популярни и уникални маркетинг подходи.

База данни с лийдове/контакти

Създаването на качествена база данни с лийдове, контакти или клиенти е мечта за много фирми и търговци. Възможностите са много добри, защото при всеки нов продукт или услуга, вие ще можете да разчитате на тези лийдове, защото те ви познават – познават вашата дейност, спечелили сте доверието им поне веднъж.

Искате ли да разберете как се създават лийдове и как работи прецеса? Попълнете нашата форма за контакт и ето ви демо – сдобили сме се с още един лийд! Благодарим ви! 🙂