понеделник, 22 юли 2013 г.

78% от Fecebook феновете на брандовете са настоящи клиенти (Проучване)

Компанията за проучване на социалното поведение Syncapse отговори на въпроса:
Защо хората стават Facebook фенове и какъв е техният принос за брандовете?
Резултатът от проучването показва, че 78% от почитателите на различните брандове във Facebook, вече са били обвързани с марката чрез прокупка на продукт или услуга.
78% от Fecebook феновете на брандовете са настоящи клиенти
Тъй като, да бъдеш потребител на даден бранд, обикновено е условие да станеш фен на този бранд, хората занимаващи се с маркетинг, би трябвало да се замислят за приоритетите при придобиване на нови фенове. Според доклада на Syncapse, инвестициите направени за придобиване на нови фенове, би трябвало да са насочени към вече създадените клиенти. Не само, че разходите за тези инвестиции ще са по-малки но също така и конверсията (превръщане на инвестицията в продажба) ще се увеличи. Това ще доведе до създаване на по-качествена група от фенове и това важи както за по-евтините, така и за "по-лъскавите" брандове.

От друга страна, проучването отчита и други неща, които действат мотивиращо на хората за да станат фенове на Facebook страницата на даден бранд. Това включва: различни купони, намаления, интереси или просто желание за споделяне на преживяването от ползването на даден продукт или услуга.


Но от Syncapse предупреждават, че придобиване на Facebook фенове, чрез политика на предлагане на купони и/или намаления, често води до цялосто намаление на стойността на самия бранд.

Много брандове, особено по-евтините марки или търговците на дребно с висока честота на продажби, често прибягват до награди и директно раздаване на стимули, за да придобидят нови членове сред почитателите си в социалните мрежи. Като резултат, често се случва тези тактики да доведат до нискокачествени фенове, в лицето на тъсачите на изгодни сделки.

Така че, колко е точната стойност на Facebook феновете?

Syncapse взима предвид няколко фактора в проучването си, за да отговори на този въпрос: разходи направени от феновете, лоялност към бранда, склонността да се препоръча бранда, спечелената стойност, стойност на придобиване на даден фен и афинитет към бранда. Крайната стойност на един Facebook фен, базирана на тези фактори е 174 долара. Това е увеличение с 28% от 2010 година насам.

Но както споменават от компанията, направила проучването: "Истинската стойност на даден фен е самата мотивацията да стане такъв". Отстъпките и конкурсите може бързо да докарат голяма маса от почитатели, но е малко вероятно те да останат дълготрайно обвързани с марката.

След разбирането на състава на членовете в социалната мрежа, от огромно значение за хората практикуващи маркетинг в социалните мрежи е да разберат самата причина даден фен да стане такъв. Маркетолозите трябва да сравнят тази причина с тактиките (често много високи инвестиции), които те използват за да придобият ноови почитатели. В някои случаи те ще съвпаднат, но в някои няма! Но това ще помогне да се намери по-ефективна и ефикасна стратегия за спечелване на правилните фенове.

Няма коментари:

Публикуване на коментар