7 идеи за повече трафик към Вашия онлайн магазин [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

Чуйте и останалите ни статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Всеки нов онлайн магазин има нужда от популяризиране и повече трафик. От своя страна, всеки нов посетител може да бъде Ваш потенциален клиент. Възможността за ръст в продажбите е неразделно свързана с ръста в посещенията на Вашия онлайн магазин. Какви са начините да повишите трафика към сайта си? Предлагаме Ви няколко идеи за постигане на по-добри резултати.

1. Създайте собствен блог

Важно е, когато създавате онлайн магазин, да създадете и блог към него. Ако планирате тази стъпка или вече сте създали такъв, сега е необходимо да генерирате качествено съдържание, което да бъде полезно за клиентите Ви. Статиите, които пишете, могат да бъдат свързани с продукти, услуги, с качествата и предимствата на това, което предлагате, с нови тенденции, нови артикули или други интересни теми. Например ако продавате козметика, можете да напишете статия със заглавие „5 съвета при избора на крем за лице“. Ако продавате мъжки аксесоари, създайте публикации, в които отразявате тенденциите или давате съвети за приложение.

Важно е статиите да носят добавена стойност и да дават важна за Вашите клиенти информация. Не забравяйте, че успехът в електронната търговия не се крие само в продажбите, а и това да бъдете полезни за клиентите. Това може да стане, като помагате на Вашата целева аудитория да намери решения на проблеми от ежедневието.
Започнахме със създаването на блог и това не е случайно. Съдържанието е един от ключовите фактори при популяризирането и индексацията на един сайт. То подпомага развитието на магазина, подобрява позициите Ви в търсачки като Google, прави магазина Ви разпознаваем и повишава трафика към него.

2. Подобрете SEO оптимизацията на магазина

Допълнения

За да подобрите SEO оптимизацията на Вашия онлайн магазин, базиран на услугата Shopiko например, можете да активирате модула „Оптимизация за търсачки (SEO)“ – от меню „Допълнения“. Освен предимствата, които предоставя това допълнение, всички магазини на Shopiko извеждат структурирани данни на съдържанието, разполагат с XML карта на сайта, имат възможност за добавяне на канонични тагове (атрибут, който помага при дублирано съдържание), самостоятелна мобилна версия и респонсив дизайни.
Но какво е необходимо Вие да направите?

  • Проучване на ключовите думи.

Направете списък с най-търсените от тях във Вашата ниша. Проверете за всяка ключова дума какви допълнителни предложения ще получите от Google. Разширете списъка с по-широки фрази, които са и по-ниско конкурентни. Включете тези думи и фрази в статиите, които пишете.

  • Продуктови описания, съдържание на вътрешните страници, url адреси.

Не подценявайте описанията на продуктите. Включете в тях всичко, което може да бъде важно за Вашите клиенти. Включете и подробно описание за всяка категорийна страница. Допълнете мета заглавията и описанията за всеки продукт, страница и категория. Проверете URL адресите на магазина. Необходимо е те да бъдат детайлни и да бъдат свързани с името на продукта.

  • Верифицирайте магазина в Google Search Console и добавете XML карта на сайта.

Това ще Ви помогне да направите магазина по-лесно достъпен за Google и той ще Ви се отблагодари. 🙂 Ето накратко как да добавите Вашия магазин в Google Search Console:

  1. Влезте в Google Search Console.
  2. Натиснете червения бутон „Добавяне на собственост“ и въведете URL адреса на Вашия магазин.добавяне на собственост
  3. Един от начините за верификация на магазина е като изберете втория таб – „Алтернативни методи“ –> „HTML маркер“.
    HTML маркер
  4. Кодът, който се генерира при избора на „HTML маркер“ в Google Search Console, е необходимо да добавите в <head> секцията на меню Разработчик (в Shopiko) и да натиснете „Запис“.
  5. След поставянето на кода потвърдете верификацията.
  6. След успешното верифициране се върнете на началната страница на
    Google Search Console. Натиснете на името на магазина. Вдясно ще видите поле Sitemap. Sitemap
    Натиснете на него и в страницата, която се отвори, натиснете на червения бутон “Добавяне/Тестване на Sitemap”.Добавяне на сайтмап
    Там посочете пътя до картата на сайта на Вашия онлайн магазин и натиснете “Изпращане”. Адресът на картата на сайта за Вашия Shopiko магазин е http://yourdomain.com/sitemap.xml
  • Изграждайте партньорства и релевантни входящи линкове към Вашия магазин.

Например: Вие продавате дамски раници или елегантни чанти и сте написали статия за тенденциите през пролетно-летния сезон. След това откривате популярни блогове на тема мода и договаряте с тях съвместно партньорство. Вие добавяте линк от техния сайт във Ваша статия, а те към статия от Вашия блог. Така увеличавате шансовете си да придобиете нова аудитория, която преди това не Ви е познавала като бранд.

  • Включете вътрешни линкове в статиите от Вашия блог.

Те могат да бъдат насочени към продукти от магазина, които са свързани с темата на статията или с други подходящи публикации от блога.

3. Бъдете активни в социалните мрежи

  • Кои са най-подходящите социални мрежи за един онлайн магазин?

Това зависи от аудиторията Ви. Коя е тя? Кои социални мрежи използва? Къде можете да достигнете до нея. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, TikTok … списъкът е дълъг. От Вашия бизнес и таргет групата, която искате да достигнете, зависи кои от тях е по-добре да изберете. Бъдете последователни в поддръжката и развитието на Вашите профили и страници. Пишете, когато имате какво да споделите. Честотата на публикациите в социалните мрежи зависи от естеството на бизнеса и продуктите. Но преди всичко не забравяйте, че целта Ви е една – да бъдете полезни за клиентите. Експериментирайте с времето, в което публикувате постовете в социалните мрежи. Така ще установите в кои дни и часове Вашата аудитория е най-активна и публикациите Ви достигат до по-голямата част от нея.

Ето няколко съвета, които да ви помогнат при избора на подходящо време за пускане на постове във Facebook:

  1. Влезте във Facebook страницата на Вашия бизнес. Натиснете бутона „Insights“ > и от лявото меню изберете „Posts“.
  2. Ще видите два таба „When your fans are online“ и „Post Types“. Първият „When your fans are online“ ще ви даде информация по дни – в кои часове най-голяма част от Вашите фенове са онлайн. Във втория „Post Types“ ще видите какъв тип постове във Вашата страница достигат до най-голяма част от феновете ви, както и с кои от тях те взаимодействат най-много.
  3. Разгледайте секцията „All Posts Published“. В нея ще видите всички постове, които качвате на страницата Ви и резултатите от тях. Разгледайте ги и анализирайте какъв тип съдържание е най-подходящо за Вашата аудитория и предизвиква най-голямо взаимодействие.
  4. Според анализа кога вашите фенове са онлайн, направете експеримент. Определете пиковите и непиковите часове за всеки един ден от седмицата. За период от две седмици поствайте съдържание в различните дни от седмицата, разпределено между пиковите и непиковите периоди. След това направете отново анализ и вижте кога постигате по-висок „Reach“. Има вероятност да останете изненадани и да се окаже, че в непиковите часове имате по-добри показатели.
  • Популяризирайте съдържанието от блога в тях.

Качвайте снимки с кратък текст или публикации, в които споделяте интересна информация, свързана с Вашия бизнес или продукти.

Съвет: При публикуване на линкове към статии, продукти и други във Facebook е възможно понякога изображението Ви да не се визуализира коректно. В този случай използвайте Facebook Debugger :

  1. Поставяте линка и натискате „Debug“
  2. Ако съдържанието не е било споделяно преди това във Facebook ще видите това съобщение: „This URL hasn’t been shared on Facebook before.“ и бутон „Fetch new information“ (Извличане на нова информация). Натиснете го.
  3. В страницата, която ще се отвори, ще видите бутон „Scrape Again“. Натиснете го и ако всичко работи коректно, в секцията „Link Preview“ ще видите как ще изглежда Вашият пост със снимката, заглавието и описанието към него. Това е. Вече можете да публикувате линка във Facebook.

И още нещо: Препоръчваме ви изображенията, които публикувате във Вашата Facebook страница, да бъдат в .PNG формат.

  • Не подценявайте снимките, които публикувате.

Имате възможност, както да привлечете, така и да изгубите много посетители и потенциални клиенти, ако подценявате изображенията. Не Ви препоръчваме да акцентирате върху снимки на домашни любимци, топли напитки, храни и други подобни, ако те не са свързани пряко с бизнеса Ви. Да, те могат да генерират няколко харесвания и споделяния повече, но не създават доверие, не градят имидж и не правят продукта Ви по-разпознаваем. Затова нашият съвет към Вас е да подходите сериозно и отговорно към публикуването на съдържание в социалните мрежи. Давайте ценна информация на Вашите фенове и последователи. Помислете и върху идеята за включване на GIF анимации в плана Ви за съдържание в социалните мрежи.

4. Имейл маркетинг

Използвайте възможностите на имейл маркетинга. Предлагаме Ви две идеи:

  • Добавете опция за абонамент към Вашите блог публикации.

Може да имате форма за директен абонамент или да предложите БОНУС материал, промо-код с отстъпка или друг подарък, ако посетител на блога се абонира за бюлетина.

  • Направете предстартова кампания за нов продукт.

Разкрийте частична информация за него и дайте възможност на всички заинтересувани да се абонират и първи да научат за него.

Да предположим, че ще продавате подаръци за мъже. Тогава текстът към формата за имейл абонамент може да бъде: Очаквайте скоро един от най-ефектните подаръци за мъже, към който няма да останете безразлични! Абонирайте се сега, за да научите първи и да получите специално ПРОМО предложение!

След като имате събрани списъци с потенциални клиенти, остава да ги използвате ползотворно. Можете да изпращате Ваш бюлетин веднъж седмично, един или два пъти месечно или колкото често прецените, че е подходящо. Включете информация, свързана с нови статии, най-четената публикация през последния месец, актуални промо оферти, информация за нови продукти и други.

Още 3 бързи идеи:

5. Включете продуктите, които продавате, в най-популярните сайтове за сравняване на цени.

6. Тествайте възможностите на платформите за афилиейт маркетинг в България.

7. Включете се във Facebook групи, релевантни на Вашия бизнес. Участвайте в активните дискусии, помагайте с информация на останалите членове в тях. Ако статия от Вашия блог може да бъде полезна и за останалите, публикувайте я в групата.

Гарантираме, че прилагането на всяка една от тези 7 насоки ще повлияе положително на трафика към Вашия онлайн магазин. Не очаквайте обаче ефектът да се получи за един ден. Всеки от тези съвети изисква време и постоянство от Ваша страна. За развитието на всеки нов онлайн магазин са необходими последователност в действията и активна работа. Желаем Ви успех, нови клиенти и все повече поръчки!

Все още нямате Ваш онлайн магазин?
Тествайте
нашата платформа безплатно за 14 дни и създайте собствен онлайн магазин с няколко клика!

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Сайтът не е само за хора с бизнес и търговия.

6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин

8
Ако първата ви асоциация със сайт е онлайн магазин… замислете се пак. Има много други видове сайтове, които не търгуват онлайн, но си струва да се посещават.
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!

Black Friday: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

0
Задаваме 7 въпроса, през които трябва да преминете, за да имате изряден WooCommerce магазин. Типично в наш стил, не Ви спестяваме и отговорите.